۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

سرانه درآمد سالانه هر خانوار روستایی ۶ میلیون تومان است

سرانه درآمد سالانه هر خانوار روستایی ۶ میلیون تومان است

بجنورد- مدیرکل کار و تعاون خراسان شمالی بابیان اینکه باید به سمت توانمندسازی و ایجاد اشتغال‌های نوین پیش برویم گفت: در حال حاضر سرانه درآمد سالانه هر خانوار روستایی ۶ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نوری صبح پنج‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: سرانه درآمد خراسان شمالی پایین‌تر از میانگین کشوری است که باید با راهکارهای علمی این مسئله را حل کرد.

نوری با اشاره به سهم انواع فعالیت‌های روستائیان در اقتصاد خانوار، افزود: درآمد این خانوارها زراعت ۳۰ درصد، باغداری ۱۰ درصد، دام‌پروری ۵۰ درصد و صنایع‌دستی ۱۰ درصد تأمین می‌شود.

وی سهم خراسان شمالی از تسهیلات یارانه‌ای اشتغال فراگیر را ۳۳۴ میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: با تعیین رسته‌های اشتغال و توانمند کردن نیروی کار باید بتوان با آموزش‌های مستمر مشاغل نوین را جایگزین کرد.

وی بابیان اینکه باید ورودی به نسل آینده را اصلاح کنیم، گفت: در این زمینه یکی از کارهای بنیادین ما ارتباط با آموزش‌وپرورش خواهد بود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از ایجاد سازوکاری به‌منظور شناسایی و احیای تعاونی‌های غیرفعال خبر داد و اظهار کرد: در این راستا تعاونی‌هایی نیز که امیدی به احیای آن‌ها نیست، منحل خواهند شد.

نوری بیان کرد: تاکنون ۲۰ درصد تعاونی‌هایی که کارایی نداشته شناسایی شدند که شامل ۶۰۰ تعاونی هستند که باید منحل شوند.

وی با تأکید بر ایجاد و گسترش گفتمان تعاون، عنوان کرد: عدم اعتماد در کار گروهی یکی از آسیب‌های این حوزه است.

وی با اشاره به اجرای طرح  ۳۵ روستا تعاون در خراسان شمالی، گفت: با توجه به مزیت‌های نسبی هر روستا و تشکیل تعاونی‌های مربوطه، این طرح در جهت رونق اشتغال در هر روستا اجرایی می‌شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از آموزش ۲۵ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: مهارت‌آموزی، تولید ایده و کارآفرینی از الزامات کار در تعاونی‌ها است.

نوری بابیان اینکه بیش از ۹۵ درصد مردم راز و جرگلان عضو تعاونی هستند تصریح کرد: تعاونی پوشاک این شهرستان برای اولین بار در استان یک میلیارد تومان تسهیلات دریافت خواهد کرد.

وی افزود: در حوزه گیاهان دارویی نیز چهار میلیارد تومان تسهیلات در قالب تعاونی به روستای چمن بید به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت گل محمدی پرداخت می‌شود.

وی از راه‌اندازی بازارچه دائمی برای تولید و عرضه محصول تعاون گران مشاغل خانگی و صنایع‌دستی خبر داد و گفت: این بازارچه با حضور ۱۴۰ تعاون گر به مناسبت هفته کار و تعاون شروع به کار خواهد کرد.

کد خبر 4074886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha